יום רביעי, 19 בספטמבר 2012

נמעכו אגס וגם תפוח




חייבים קצת לעדכן, לא? אדם הגיבור כבר בן שבעה חודשים, ולאחרונה עבר את המטאפרוזה ממצב צב לתולעת, זאת אומרת מלשכב ולבהות הוא גם מתהפך וקצת זז. הצלחה מסחררת! בסך הכול הוא תינוק די נוח, מאוד אוהב את השגרה שלו, למשל כל בוקר מתעורר ב 6 בבוקר עם קקי וכל צהריים הוא נרדם רק בסביבות 3 כשצריך להוציא את ארי מהגן ברבע לארבע. שגרתי.
גם בגזרת המוצקים אנחנו נהנים משגרה של פירות בבוקר ומרק בצהריים, והיות ואני עצלנית מטבח - יצא לי לדגום עליו כמעט את כל המחיות שמסתובבות בשוק. אז בואו נדבר על זה קצת.




כשהתחלנו עם הטעימות, ניגשתי לסופרפארם והצטיידתי בכמעט כל המגוון שהיה למחיות מטרנה להציע. הם בדיוק השיקו את השת"פ שלהם עם גרבר והתפארו מאוד במעשה ידיהם, אז בדקתי. אדם הגיב מאוד יפה לגזר, לאפרסקים ולתפוח אבל את האפונה והתפוח אדמה ירק בקשת. מהר מאוד עלינו לשילובים כמו תפוח-גזר ותפוח-אפרסק שגם התקבלו בברכה (ירקות מעורבים - ממש לא. אין מה לעשות, אין כמו מרק עוף של סבתא) והמחירים גם היו נוחים למדי. 5 שקלים לצנצנות הקטנות של שלב 1, ועד 8 שקלים לצנצנות המתקדמות יותר.


בכל זאת התחלתי לתור אחר מחיות נוספות בשוק, לאו דווקא של מטרנה הכול יכולה - כי אתם יודעים שאני לא אוהבת לשים את כל הכסף שלי במקום אחד, נכון?


מחית תפוח ואגס מארז זוגבזכות המלצה של חברה מצאתי את מוצרי "מלינדה" בעדן טבע מרקט ובאיזור האורגני של שופרסל (שם אני קונה.. לא יודעת באיזה עוד סופרים יש)
זוג (200 גרם) עולה בין 8-10 שקלים, תלוי איפה קונים. לעיתים נדירות יש מבצעים - אבל יש.






מוצר קצת פחות יקר ויוקרתי הם המחיות פרי המיועדות (כנראה!) לאפיה. אפשר למצוא אותם כמעט בכל סופר, הם פשוט מסתתרים במדפים הלא נכונים והלא קרובים למוצרי תינוקות בכלל. בדרך כלל אני מוצאת מהסוג הזה רק מגוון של מחיות תפוחים (מכל הסוגים, עם או בלי סוכר וכו' וכו'), אבל עם קצת מאמץ תוכלו לדוג גם מחיות מיובאות שמגיעות במגוון רחב יותר של טעמים (תפוח משמש המצויין, תפוח תות לגדולים יותר ועוד ועוד). המחיר נע בין 12 - 14 שקלים לרביעייה של 450 גרם).


מחית אורגנית אגס הפי בייבי 99 גרם עוד מחיות בוטיק שהתחבבו עלינו מאוד הם המחיות של הפי-בייבי... אמנם 10 שקלים לשקיק הקטן הזה, אבל איזה שילובים! מנגו תרד אגס למשל... משמש בטטה... בננה קיווי... באמת, כמה אפשר עם התפוח עם כל דבר הזה? חייבים לגוון לפעמים. השקית מגיעה עם פתח קשית, אני מניחה שזה יכול להיות מוצלח עבור פעוטות בני שנה ומעלה. במקרה של הקטנטנים יותר - נוח מאוד להוציא קצת מחית ישר לכפית. ממש אין צורך להתארגן על כלי ולהתחיל להעביר - מעולה לנסיעות. חבל רק שהמחירים כל כך יקרים.

אלו המחיות שבדקתי עד היום. כשחיפשתי תמונות נזכרתי גם במוצרים של פרינוק, הבחירה האורגנית, earths best וכדומה. אפשר לראות מגוון ומחירים כאן.

כשאני מחפשת מחיות ממש לא דחוף לי העניין האורגני. אני כן בודקת את הרכב החומרים. פרי, מים, ובדרך כלל יש קצת תוספת ויטמינים או תוספת חומצה סליצית או משהו כזה, לשימור. אני לא מתרגשת מכך. לפעמים בזכות החומרים האלו, המחיות מזינות יותר מפירות טריים, שבכל תהליך האידוי\מעיכה מאבדים את היתרונות התזונתיים שלהם, ולפעמים גם את הטעם.מה שחשוב לי בעיקר זה שיהיה ללא סוכר - וכל המוצרים הנ"ל עונים על הצורך הזה. רק במחיות לאפייה צריך לשים לב שלוקחים את הסוג המתאים ללא סוכר.

לסיכום - לא לפחד "לקחת סיכון" ולנסות דברים חדשים. נאמנות למוצר אחד זה הכי אייטיז.
שיהיה בתיאבון!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה